Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 11 en 12

16 juli 2021 - Heelweg, Nederland

• Woensdag

Zoals voorspeld vandaag een dag met veel regen, vannacht was het nogal onrustig met de harde regen op het caravandak, eventjes is wel lekker om bij in slaap te vallen maar de hele nacht het harde getik op je dak is niet fijn.

Maar een beetje uitgeslapen en om half elf de oven in de plantenbak opgestart voor wat verse broodjes, op ons gemak ontbeten en de rest van de dag gelummeld in de voortent/caravan. Petula heeft vorige week een Diamond Painting werkstuk van een pauw gekocht en is nu niet meer te stuiten met steentjes plakken.
Ik heb wat op de Chromebook zitten rommelen en zo nu en dan nemen we een KruupOllie of een Babbelaar, dit zijn plaatselijke delicatessen van de CooP.

Hopelijk is het morgen droog want dan moeten we alles opbreken voor het vertrek op zaterdag of zondag.

Het plan was nog om 's avonds ergens te gaan eten ondanks de Corona perikelen maar hier in de Achterhoek is echt alles dicht van maandag t/m woensdag, de verdiensten zijn zeker goed om maar 4 dagen open te zijn of er is geen personeel te krijgen, ik vermoed het laatste.
's Avonds maar weer een serie gekeken op bed, ideaal dat je Netflix afleveringen van tevoren kunt downloaden om later te kunnen kijken als je geen goed internet voorhanden hebt. Hier op de camping in het boerenland is het internet trouwens prima, het is vorige week opnieuw aangelegd en verdeeld in diverse groepen, er was ook iets ingesteld waardoor een campinggast niet met televisie kijken alle bandbreedte opslurpt waardoor een ander niets meer heeft.

• Vrijdag

Afgelopen nacht heeft het niet geregend en nu is het ook droog, we hadden gehoopt dat de zon uit de hemel zou schijnen maar dat was niet zo, het is grijs maar gelukkig wel droog dus we kunnen alles in pakken. We hebben het vaker gedaan dus inpakken en de tent opruimen is in principe zo gebeurd, thuis moet een deel van de tent nog wel een keer extra drogen maar dat is niet zo erg, de rest is in ieder geval opgeruimd. Het nieuwe tenttapijt en een stuk groen tapijt dat we al ongeveer 20 jaar hebben heb ik maar in de container gegooid, om dat thuis weer schoon te gaan maken is ook een hoop werk. Volgende keer als we naar het warme zuiden gaan koop ik wel een nieuw, niet vergeten.

Ondertussen was het 1500 uur geworden en kregen we toch wel een beetje honger, meer trek in een pannenkoek eigenlijk, vorige week waren we al een keer in 't Pannekoekhuis geweest en hadden we besloten hier nog een keer te gaan eten dus hop er naar toe.
Het was weer moeilijk kiezen en voor de eerste ronde nam Petula een pannenkoek met bosbessen, appel, en banaan en ik een met spek, appel en rozijnen, erg lekker maar tja, nog wel een beetje trek na de eerste. Op de kaart had ik ook een grootmoeders pannenkoek gezien met stoofpeertjes, appel, kaneel, poedersuiker en kaneelijs en slagroom; die neem ik maar dan zonder slagroom :-) Petula heeft garnalenkroketjes genomen, deze kan je ook op een pannenkoek krijgen, geen kroketjes maar garnalen, bleh. Voor het avondeten hebben we voor de zekerheid nog maar een zak broodjes gehaald bij de CooP.

Je merkt het meteen aan de buitentemperatuur dat het beter weer wordt komende dagen, het is nu 20:00 uur en we zitten nu nog buiten, Petula is steentjes aan het prikken en ik zit het laatste blog te schrijven. Morgenochtend moeten we eerst nog even ons privesanitair schoonmaken en daarna gaan we aan de thuisreis beginnen, hopelijk niet te druk op de weg, hier is het heerlijk rijden met de auto, nergens files, overal makkelijk parkeren en op de boerenweggetjes kom je haast niemand tegen, dit is wel wat anders dan in de Randstad.

Conclusie van de vakantie;

5. Geen moer te doen in de omliggende dorpjes
  6. Geen restaurants in de omgeving
  7. Het weer was niet altijd top

-  Mok bi’j oe komm’n

• Oplossing van gisteren; Vret je onder'n droad deur? Dan kan het goed zijn dat je vervolgens 't nus onder'n boom hebt liggen. Want ja, je wilt niet bij iemand blijven die vreemdgaat.

1. Joossie:
    16 juli 2021
    De pannekoeken zien er goed uit! Hopelijk ondanks de negatieve punten toch een leuke vakantie gehad. Het was heel leuk om de blog te lezen! Je kan goed schrijven 😁😁
  2. Theo Stolk:
    17 juli 2021
    Hoi Joyce, ja hoor was toch wel een leuke vakantie. Bedankt voor je leuke reactie. Succes in je nieuwe huis 🏠
  3. Astrid Olree:
    16 juli 2021
    Pannekoeken en kroketten hahaahha , die grasmaaier had je kunnen saboteren, en niks te doen is echt jammer Nederland is zo mooi maar als niemand z'n best doet blijf je een hele dag hopen dat t beter wordt. Hoop dat je goed kan opruimen zodat je thuis niet zoveel meer hoeft te doen. Xx As
  4. Dagmar:
    17 juli 2021
    Wauw die Pannenkoeken zien er lekker uit! Ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie vakantie, lekker even weggeweest en rust kunnen nemen. Zien jullie thuis weer! X
  5. Fred:
    17 juli 2021
    Hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt als er kroketten en pannenkoeken zijn al gauw goed gr Fred