Reisdag 2

20 juli 2019 - Dinkelsbühl, Duitsland

Vanmorgen al vroeg wakker, de automatische wekker staat nog op 6 uur.
We proberen nog een paar uurtjes te slapen, op de camping is alles nog in diepe rust, behalve de trein, die luid toeterend zijn passage langs de camping aankondigd. En dit ongeveer ieder uur.
Om 8 uur toch maar uit de veren en in de kleren.

Na een nacht piekeren over wat ik met de ventilatie in de auto aan moet toch maar besloten deze in Oostenrijk bij de VW dealer te laten repareren, kost wel 500 pietermannen maar dan heb je het wel weer lekker koel, hoop ik. Er staat ook nog een airbag storing op mijn dashboard, kunnen ze die ook meteen resetten, thuis kan ik dat zelf maar heb mijn laptop niet bij me.

Petula had de tafel gedekt en na wat brood en koffie weer op pad.
De weg terug door de binnenlanden naar de autobahn verliep vlot en we vorderden gestaag, geen noemenswaardige stau.

Rond 1500 uur tijdens een etenspauze een camping gezocht, camping Dinkelsbuhl lag op de route, hier zijn we al twee of drie keer geweest en de camping heeft een lekker zwemwatertje om verkoeling te zoeken na een dag zweten in de auto. Mijn god, wat is dat heet en wat een herrie met je raam open. Ik denk er over om morgen aan één kant maar een oordop in te doen, de andere dop krijgt Petula voor het rerchter oor😳

Na om 1600 uur te hebben ingeschreven, caravan op de plek eerst een pootjes bier en pootjes Radler!
Hierna lekker gezwommen in het meertje.
Na dat hele stuk zwemmen hadden we toch wel trek gekregen dus op naar het "restaurant", de menukaart bestond uit Wiener mit pommes, schweinmedaljons mit pommes, curryworst mit pommes en 5 soorten pizza. De bierkaart uit 5 soorten bier, uit de fles of uit de tap, ik koos een Weizenbier, deze werd met een luide PLOP uit de beugelfles in een groot glas geschonken, het water liep in mijn mond. Petula koos voor een halve liter Radler. Als warme hap nam ik de Curry mit pommes, de pizza Margarita ging bij Petula naar binnen.

De enige kelner slash ober slash receptionist liep zijn benen uit zijn ahrs om ook het buitenterras van pommes met vlees te voorzien. Het was allemaal simpel maar lekker en veel, en voor ons Hollanders ook betaalbaar, 21 euro voor twee personen.
Om wat van deze slechte calorieën te verbranden hebben we maar een rondje over de camping gelopen, ons vergapend aan de bouwsels die hier staan opgesteld, caravans met aangebouwde huisjes van zeildoek in allerlei kleurschakeringen.
Nog een koffie en dan; Welterusten..

1. Reislogger:
    21 juli 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!