Zwarte woud

2 augustus 2019 - Bad Dürrheim, Duitsland

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.... Gaan doen we naar het zwarte woud, gisteren hebben we een aantal campings in het Zwarte woud uitgezocht, het is met Google wel makkelijk dat je zo een hoop campings in een bepaald gebied kan zoeken maar je weet nooit of het iets is. We hebben er een paar gebeld en gemaild maar gisteren nog geen reactie gehad dus vandaag maar op de gok gaan rijden.

Er staat 350 km klaar om te rijden.

De route gaat grotendeels over B-wegen door Garmisch richting Fernpas, langs de Bodensee en dan omhoog richting Baden Baden. De route verliep vlot, alleen langs de Bodensee veel file omdat je in al die plaatsjes langs de Bodensee maar 30 km per uur mag rijden.

Op ongeveer 75 km voor ons eindpunt nogmaals de camping gebeld waar wij een oogje op hadden, helaas geen plaats. Wat nu? Gestopt op een industrieterrein en via Google maps de campings in de omgeving opgezocht, de eerste de beste op 10 km afstand had plaats dus dat was een meevaller.

Het was een stukje rijden door de Duitse binnenlanden en kleine dorpjes totdat we bij camping: Nature Camping Bad Durheim kwamen, klinkt als een naturisten camping maar is het niet🙄.

Het ziet er allemaal nieuw en modern uit, we krijgen een soort sleutelhanger (key) waarmee je de slagboom, deuren van het toiletgebouw en de douche kunt bedienen. In de douche moet je de key in een bakje voor een lezer leggen, hierna verschijnt op een display de tijd van 1 minuut, ja kan dan de warmwater afgifte starten en stoppen dmv een knopje op het kastje, in principe een handig systeem en je betaald dus het aantal minuten dat je gedoucht hebt.

Op een groot veld konden we nog een plekje vinden, er staat van alles wat, campers, caravans en busjes met aangebouwde partytenten. Na een paar minuten kwam er een man op een fiets met een lijst voor de stroomaansluiting, we konden de kast al niet vinden maar die stond dus 100 meter verderop, met wat kunst en vliegwerk 3 snoeren aan elkaar verbonden met plastic zakken om de stekkers want je weet maar nooit. Een hark rechtop ingegraven naast de caravan als een soort electriciteitsmast voor mijn grote gele stekkerdoos. We hebben 16 Amperé dat is wel veel, dat komt niet veel voor.

Na de douche op naar het campingrestaurant, wij plaatsgenomen in een rustig gedeelte binnen, buiten zat alles vol en het was wat frisjes, we kregen de menukaart en terwijl we die aan het bekijken waren streek er naast ons een groep neer met 6 kleine gillende kinderen. De ruimte was een moderne omgeving met veel glas, steen en hout en dat versterkt het geluid maal 10, we keken elkaar aan en, nee, dit gaan we niet doen, wegwezen.

In een Gasthof Lehre Post 900 meter buiten de camping heerlijk gegeten, dit is een wat gedateerd gasthof, met het bruine hout en Duitse zithoeken, salade bar waar je teveel kunt opscheppen, diverse stamgasten die een kaartje leggen en oma in de bediening.

Wonder boven wonder konden we nog een tijdje voor de caravan zitten, bedenken wat morgen ons brengt.

1. Dagmar:
    2 augustus 2019
    Interessante caravan met die rode deur.. is dat een caravan vol hoertjes?
  2. Theo Stolk:
    3 augustus 2019
    Ik weet het niet, deden niet open, ik riep nog; Aufmachen bitte!
  3. Rene Sijmons:
    3 augustus 2019
    Fijn hè, die kleine kindertjes in een restaurant, aaaaaaaaaggggghhhhhhhh. Hopelijk houden jullie goed weer
  4. Theo Stolk:
    3 augustus 2019
    Het is op het moment strak blauw 😃
  5. Astrid Olree:
    3 augustus 2019
    Alles beter dan Frankrijk, mooi land, mooi weer, oh dat was het
  6. Rene Sijmons:
    3 augustus 2019
    Ja jammer dat er zo veel Fransen wonen hè As?