Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 9 en 10

14 juli 2021 - Heelweg, Nederland

Weer een blog over twee dagen omdat we eigenlijk niet zoveel boeiends hebben gedaan.

Maandag was het plan om een beetje te niksen, het weer zag er niet zo veel . belovend uit maar een hele dag niksen is niets voor ons dus toch maar een klein fietstochtje van ongeveer 22 km uitgestippeld met de fietsroute app. Dit keer eens een andere kant op, zeg maar richting twee uur, dit is richting Varsseveld. Na ongeveer 3 kwartier kwamen we langs kersentuindewendelenhutte, hier kun je kersen kopen en ook nog diverse andere artikelen. Op het moment dat wij er waren was er ook een schoolklas met kleine kinderen aanwezig die op dat moment allemaal eten kregen onder een overkapping, patat met bitterballen en flauwe ranja, ze hadden het erg naar hun zin.

We hebben daar natuurlijk weer een kilootje kersen gekocht, stuk echte boerenkaas en twee ijsjes gemaakt met hun eigen kersen.

Het is de rest van de fietstocht lekker weer gebleven tot dat we weer op de camping waren, toen begon het te spetteren. Het was ook al laat en zin om te koken hadden we niet dus ben ik maar even naar de COOP in Varsseveld gereden voor twee pizza's en afbakbroodjes voor de volgende dag. 's Avonds heeft het behoorlijk geregend en kwam het tenttapijt weer omhoog en zag je weer hier en daar plasjes ontstaan. We doen het ook nooit meer, naar een camping gaan waar het niet toegestaan is om plastic grondzeil te gebruiken, je krijgt natte voeten en je meurt de tent uit, als je 's morgens de caravandeur open doet is het net of je in een natte pas bemeste plantenbak stapt.

Dinsdagmorgen waren we laat uit bed, het heeft bijna de gehele nacht geregend dus dan heb je ook niet zo'n zin om vroeg op te staan. Eerst maar wat broodjes gebakken en op ons gemak ontbeten. Ondertussen was het ook droog geworden en hebben we besloten om eens in Doetinchem te gaan kijken. Op Google gekeken waar je kan parkeren, in de parkeergarage van Mediamarkt is het voordeligst, 1.50 per uur met een max dagtarief van 3.00 Euro, dat betaal je Rotterdam per 20 minuten!  Om half 1 hadden we via grotendeels boerenwegen Doetinchem bereikt en werden we welkom geheten door een beiaardier die zijn gehele repertoire op het klokkenspel van de Sint Catharinakerk los liet.

Zo op het eerste gezicht ziet het binnenstadje van Doetinchem er wel gezellig uit, rondom de kerk zitten een heleboel eetgelegenheden waar aardig wat mensen zaten, bij sommige zit het vol en bij andere zit haast niemand, dan vraag je je toch af; is het daar niet te vreten?
We zijn ons rondje door de winkelstraatjes volgens het vaste ritueel begonnen; zoveel mogelijk steeds rechts aanhouden. Veel bijzondere winkels zijn er niet, diverse winkels gesloten (failliet door Corona?) of werden verbouwd. Bij een ijswinkeltje hebben we een lekkere Oublie-hoorn met softijs en snoepjes gegeten, we wilden lekker op een bankje zitten maar dat is haast niet meer mogelijk, ze hebben op alle bankjes "kunstwerken" geschroefd waardoor je niet meer naast elkaar kunt zitten bovendien zijn de bankjes gemaakt van oud hout waardoor ze smerig en nat zijn en je dus als je opstaat bruine strepen op je kont hebt en die zijn niet van het koude ijsje dat verkeerd is gevallen.

Er was ook een PME-Legend winkel waar ze een aanbieding hadden van shorts, twee voor de prijs van 1. Normaal gesproken had ik hier nooit iets gekocht want 80 Euro voor een korte broek vind ik een beetje duur maar nu viel dat mee, gelukkig hadden ze mijn maat want meestal hen ik dan bij zo'n aanbieding weer de pech dat ze net mijn maat niet hebben dus ik heb er twee leuke korte broeken bij, die broeken hebben wel een gulp met knoopsluiting dus bij hoge nood moet je wel iets eerder aan de bel trekken anders ben je te laat ;-). Jammer genoeg waren de lange broeken niet in de aanbieding anders had ik er daar ook een paar van gekocht, ik begin namelijk door mijn Deltares broeken heen te geraken.

Rond half drie was bijna alles uitgestorven, is iedereen een middagdutje aan het doen, dit kan toch niet tijdens het hoogseizoen hier kunnen de winkeliers toch niet van bestaan?

Op de camping aangekomen was Geurt weer lekker op zijn grasmaaiertje bezig, van half zes tot acht uur is hij weer aan het maaien geweest, hier wordt je wel een beetje hoorn dol van, als hij dat nu doet als de meeste gasten weg zijn, nee dat doet hij rond etenstijd als de gasten rustig bij hun tent willen zitten. Toen we de eerste dag aankwamen zij hij al dat hij dol was op zijn gras, daarom mag je ook geen grondzeil gebruiken, nou als we kijken naar de caravans die afgelopen dagen zijn vertrokken is het gras daar grotendeels dood en er komen ook weer meteen nieuwe gasten op die plaatsen dus kan het gras niet goed herstellen.

Morgen maar kijken wat het weer is, volgens Buienradar gaat het regenen dus we maken nog maar geen plannen.

-  Heff’e ’t nus onder’n boom liggen

• Oplossing van gisteren; Oeps... Deze slaan wij liever over, dit zeggen ze wanneer iemand is vreemdgegaan.

1. Annette:
    14 juli 2021
    Hopelijk klaart het weer op en kun je lekker van je korte broeken genieten:)
  2. Theo Stolk:
    14 juli 2021
    Die zijn ook handig bij hoogwater in de voortent.
  3. Annette:
    14 juli 2021
    Ojee Theo dat klinkt ook niet goed
  4. Astrid Olree:
    15 juli 2021
    Water in mn bek bij kersenijs heerlijk, ja die corona houd maar niet op he.
    Wij hebben vandaag even gewinkeld in sneek.
    Jammer dat bij jullie alles zo vies nat is. Een leer voor de volgende keer.