Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 7

9 juli 2021 - Heelweg, Nederland

Vanmorgen maar een keer naar de warme bakker in Varsseveld gereden voor verse broodjes voor het ontbijt. Ik wilde wat lekkere bruine broodjes, ik zag er met zaadjes en pitjes op de buitenkant en vroeg aan de verkoopster of daar harde korrels in zaten van het soort waar je de kiezen op kan breken, ik werd een beetje vreemd aangekeken en ze ging het aan de collega's voorleggen, nou die wisten het ook niet en dat werkt dan bij een warme bakker? Maar goed, ik heb de broodjes toch maar genomen en ook nog een paar witte en twee appelflappen voor onderweg. Nee, niet voor onderweg terug naar de camping maar voor als we gaan wandelen.

Wandelbeeld

We hebben een wandeling gepland in het Idinkbos, daar hebben we al een paar keer gewandeld en gefietst, dit is de lange wandeling van 12 kilometer.

Vanaf de camping zijn we naar het startpunt bij de Koffieboerderij gelopen waar we om half 1 zijn begonnen aan de wandeling.Nu beginnen daar twee wandelingen, 1 aangegeven met zwarte pijltje (onze wandeling) en 1 aangegeven met paarse pijltjes, deze pijltjes staan vaak samen op 1 paaltje waardoor het heel moeilijk is te zien wat nu zwart of paars is mede ook omdat door de zon de kleuren zijn aangetast, welke idioot heeft dit bedacht?

We lopen de wandeling met mooi weer, beetje zon, beetje wind en schaduw en zijn na 3.5 uur weer terug waar we zijn gestart.

We besluiten hier nog een ijsje te nemen, je hebt hier een soort zelfbedienings balie waar twee dames van het RCN niveau de scepter zwaaien, ik bestel twee een soort McFlurrie ijsjes, 1 met caramel en 1 met Lemoncurd. 4 Euro per stuk volgens het bord (ook geen kattepis)en ik moest 7.90 Euro afrekenen, heb ik korting gekregen?

Ze hebben een gelijksoortig apparaat als bij Mcdonald staat alleen hier doen ze het anders, beetje ijs in de beker, beetje van de smaak die je besteld hebt, nog een beetje ijs in de beker, dekseltje er op, zo'n plastic lepel met vierkante steel, je kent ze vast van de Mcdonald op het apparaat, bevestigen, hou het bekertje met ijs hieronder en even roeren. beker ijs onder de lepel weg halen waar nog een hele klont ijs aan zit en nog een beetje smaak door de opening in de beker gooien waarvan de helft ernaast valt.

Ok, tot dusver gaat het nog, nu wordt er een andere plastic lepel in je ijsje gezet en wordt de menglepel met aanhang in de prullenbak gekieperd en het ritueel begint opnieuw. Op mijn opmerking waarom ze de menglepel niet net zoals bij Mcdonald in de beker laten zitten zodat dit kosten spaart en ook beter voor het milieu is kreeg ik een vragende blik en het antwoord "zo doen wij dat nu eenmaal", deden ze het maar éénmaal.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Enzovoort, een leuk restaurant in Varsseveld met een beetje exclusief eten en vriendelijk bediening, misschien komen we hier nog een keer terug volgende week.

Trouwens; er zaten geen pitjes in de broodjes..

- Drietebuul

• Oplossing van gisteren; Dit is een vreemde, je bent namelijk ergens niets op als je ergens heel erg gek op bent... Huh?

1. Astrid Olree:
    10 juli 2021
    Oh oh het zit niet mee met eten bestellen he, nou in de avond was het goed toch.
    Lekker verhaal zo hahahha