Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 5 en 6

8 juli 2021 - Heelweg, Nederland

Vandaag een blog van 2 dagen, gisteren had ik na een dag winkelen in Bocholt niet veel puf en inspiratie om nog iets te typen.

Het zou vandaag de mooiste dag van de week zijn dus ideaal om lekker te gaan winkelen in Duitsland, te weten in het plaatsje Bocholt. Bocholt ligt op ongeveer 25 km vanaf de camping en bereik je via grotendeels boerenwegen en is dus een mooie route. 's Morgens hebben we rustig aan gedaan en waren rond half 12 op de grote parkeerplaats voor Shopping Arkaden, dit is natuurlijk niet gratis dus op naar de parkeerautomaat, hebben we nog van die metalen rondjes in onze portemonnee, nee dus niet, al ruim een jaar niet maar gelukkig ook een mogelijkheid om met je bankpas te betalen. Ok, de gewenste parkeertijd ingetoetst, bankpas voor de lezer; NUR FUR INLANDISCHE BANK PASSEN, Scheiße was jetzt. Ah, op de zijkant van de betaalpaal zit een mooie sticker voor diverse betaal apps voor het geval de 2 vorige opties niet werken, ze hebben ook overal aan gedacht die Duitsers. Ok, barcode inscannen en de "Park Now" app geinstalleerd voor overal in Europa zorgeloos parkeren. De gewenste gegevens ingevoerd en als laatste het kenteken van de auto, 10llf5, nein nicht acceptiert, 10-llf-5, nein nicht acceptiert, 10LLF5, nein nicht acceptiert, 10-LLF-5, nein nicht acceptiert, nou mijn opties zijn op, laat ik eens een Duits kenteken proberen, ik weet niet meer welke het was maar die werd wel geaccepteerd, wederom Scheiße. In de rencensies van de app viel ook te lezen dat meer mensen hier last van hebben. Wat nu, toevallig kwam er een Duitse mevrouw aanlopen en zag ons geklooi, ze bood aan om ons gratis en voor niets 2 Euro te geven zodat we toch 2 uur konden parkeren, we zijn die mevrouw zeer dankbaar.

Het winkelcentrum is niet veel bijzonders, de gebruikelijke winkels die je overal aantreft en 1 dames en herentoilet waar voor de deur een onderuitgezakte dame met een schoteltje zat. Petula moest  hoognodig maar was in 2 seconden weer buiten met de mededeling dat het toilet smerig was, er zat bruine smurrie op de toiletbril!? Het scheen de dame niet veel te doen.

Toen we hier alle winkels gehad hadden kon je vanuit het winkelcentrum zo de binnenstad van Bocholt in lopen, maar eerst moest in nog even de auto in de ondergrondse parkeergarage zetten waar je voor langere tijd kon parkeren en met bankpas kunt betalen, dit had ik niet eerder gezien anders had ik daar wel meteen geparkeerd. Zo geschreven zo gedaan en we gaan verder de binnenstad in als eerste op zoek naar iets te eten en waar je ook naar het toilet kunt. Het was schijnbaar lunchtijd want het was erg druk en markt, we konden zo snel niets vinden, of het zag er niet uit of er hing een bordje "WC GESPERT" dit laatste vast vanwege de Corona. Uiteindelijk hebben we bij Café Slagroom ik een Strammer Max en Petula een gebakken Camenbert op toast gegeten en... naar het toilet geweest.

Voor de avond hadden we om 18.00 uur bij Ribhoustexas gereserveerd, Nederland zijn hier diverse malen geweest en het eten is hier erg lekker en het is er gezellig tussen de Cowboys en de Indianen, lekker rotzooi maken met pinda's. Ik was erg verbaasd dat deze keten ook in Duitsland is gevestigd.

Daar aangekomen werd ons gevraagd waar we wilden zitten, binnen of buiten (maar dan in het Duits natuurlijk), het terras zag er zonnig uit en er zat meer volk dan binnen dus we namen een tafeltje voor 2 bij het wagenwiel. De drankjes kwamen snel en ook de pakken met peuken bij de buren, de wind stond natuurlijk weer onze kant op dus we hebben alles opgepakt en zijn naar binnen verhuist, de bediening keek wel een beetje vreemd maar daar hadden we Scheiße an.

Terwijl we binnen zaten liep er een ober voorbij naar het terras met een groot blad op zijn schouder met een berg vlees erop, Petula zei nog; zo hé moet je kijken... Het was dus voor ons want hij dacht dat we nog buiten zaten, dus niet. Ik had volgens mij een hele ribbenkast van een varken op mijn bord en Petula een homp biefstuk, verder 2x gefrituurde zoete aardappelfrietjes met 2 vingerhoedjes saus van 2 Euro per stuk, een maiskolf voor mij en een zelf opschepsalade voor Petula. Ze wilde hier graag nog iets van saus knoflooksaus bij omdat het stuk vlees zo een beetje kaal en droog was dus vroeg de serveerster of dit mogelijk was. Dat ging ze navragen, nee dit ging niet want dat zit er standaard niet bij, nou dan wil ik het gewoon als extra tegen betaling bij bestellen, oh, ok dat ga ik voor u halen. Tien minuten later kwam er een bakje pepersaus op tafel, dat ziet er wel vreemd uit voor knoflooksaus zei ik tegen Petula, na een beetje geproefd te hebben was het niet lekker en niet wat ze besteld had dus Petula heeft het terug gebracht naar de keuken waar de serveerster zei dat ze geen knoflooksaus hebben, dan doe je maar gewoon iets waar de klant niet om heeft gevraagd?

Maar goed, de biefstuk was toch al bijna op dus laat maar. Voor de rest was het niet zo lekker als in Epe dus hier zien ze ons niet meer, btw de pepersaus stond wel gewoon op het bonnetje zag ik later. In Nederland zou ik het hebben terug gevraagd maar had hier geen zin in, fooi hebben ze ook niet gekregen ;-p

's avonds lekker op bed nog een deel van The last Kingdom gekeken.

#########

Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben ikke..

Jarig

De dag begon zonnig, we hebben dus lekker voor de tent op ons gemak ontbeten en na het uitpakken van alle cadeaus (van Petula een mooie nieuwe portemonnee gekregen, nee geen normale maar zo eentje van Secrid, los muntgeld kan hier niet in maar dat heb ik toch al niet) en verjaardagskaarten hebben we wat spulletjes gepakt om een stukje te gaan fietsen. We zijn gestart bij de Koffieboerderij hier aan het eind van de straat, hier begint ook een knooppunten route en dit is heel makkelijk fietsen, gewoon van nummer naar nummer en als je het niet meer weet kijk je op de plattegrond bij het volgende knooppunt waar je heen moet. Onderweg hadden we het nog over dat het jammer is dat je niets tegen komt om iets te eten of te drinken toen we ineens langs een mooi uitnodigend terras reden. Er zat niemand, alle tafeltjes waren leeg maar wel mooi gedekt, ik zag net iemand naar buiten lopen met een kopje koffie in haar hand, dit bleek de herbergierster Grazyna te zijn en zij nodigde ons hartelijk uit om ergens te gaan zitten. Grazyna was Pools en woonde al 32 jaar in Nederland en rund nu 4 jaar Herberg 't Hengeveld, dit is een herberg voor 45 gasten, party en zalencentrum.

We namen een lekker vlaaitje en een wafel met aardbeien en voor beiden een muntthee uit eigen tuin. De thee werd geserveerd in leuke theepotjes uit Polen. Omdat ik jarig ben heb ik lekker nog een stuk appeltaart genomen. We raakten aan de praat over de omgeving en reclame maken voor meer klandizie, ze vertelde dat ze folders had besteld om te verspreiden toen die toevallig net gebracht werden door de koerier. We hebben meteen een stapeltje meegekregen om als het mogelijk is hier op de camping in de centrale ontvangstruimte neer te leggen.

Het avondeten;

1. Vers gebakken Bagels uit eigen oven bestreken met Franse Paturain en licht gerookte zalm van de Lidell
  2. Huisgemaakte salade met kleine vers gewassen cherry tomaatjes, met ijswater gewassen ronde maiskorrels van de Lidell overgoten met een dressing van Carbonell Extra Vierge.
  3. Ovengebakken scrochi bestreken met Allioli iEl del Mortero
  4. Roombrie en schimmelkaas van Albertho Heijno
  5. Een op caravan temperatuur gebrachte Merlot van Ernst Julio Gallo

Als dessert;

1. Café Lungo van Dolce Gusto
  2. Huisgemaakte Oma's rombotercake met daarnaast geserveerd Betuwse Kakelroom

- Ik bun d'r niets op

• Oplossing van eergisteren; Dit is een bekende zin die wordt gebruikt om iemand te begroeten en uitnodigen om binnen te komen.

1. Dagmar:
    9 juli 2021
    Altijd jammer als het eten in het restaurant tegenvalt! Gelukkig wel een gezellige dag gehad in Bocholt!

Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad! Liefsss xxx
  2. Astrid Olree:
    9 juli 2021
    Hahahah eten gaat goed, parkeren iets minder, verjaardag gevierd, een mooi verhaal weer