Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 4

6 juli 2021 - De Heurne, Nederland

9.30 uur, geen zin om uit bed te gaan, het is gisterenavond laat geworden omdat we een Netflix serie hebben zitten kijken op bed, ik heb 25 delen gedownload dus we kunnen nog wat avondjes voorruit.

Ik ruik de koffie die Petula al heeft aan gezet, ook hoor ik het oventje tikken dat zich klaarmaakt om croissants en bruine broodjes om te toveren in eetbare lekkernijen. Voorruit dan maar, uit de veren.

Na de weg naar het toiletgebouw en weer terug, zeker 20 meter te hebben afgelegd hebben we samen ontbeten.

Het plan was om vandaag te gaan fietsen maar er staat denk ik windkracht 6 dus lekker ontspannen fietsen is het nu niet.

Dan gaan we maar wandelen, via de website van de Achterhoek heb ik een wandeling in de buurt van Varseveld uitgezocht; de Vennebultenwandeling.

We moesten met de auto ongeveer 7 km rijden naar het dichtstbijzijnde startpunt van de route, de route was mooier omschreven dan hij werkelijk was, het eerste stuk ging inderdaad door bos en weiland maar de tweede helft ging grotendeels over asfaltwegen en door dorpjes, daar is niet zo veel aan dus deze route krijgt van ons een 6.

Na ruim twee en een half uur wandelen was het half vier geworden en hadden we toch wel honger gekregen, dinsdag had ik op Google gezien dat er een pannenkoekhuis in de buurt was dus hop in de auto en richting pannenkoekhuis.

't Pannekoekhuis is een heel groot en gezellig uitziend, ja....pannekoekhuis met heel veel keuzes aan pannenkoeken. buiten op het terras zaten twee gasten en wij waren de enige die binnen zaten, je snapt niet dat ze na de Corona nog bestaan met zo weinig gasten, het is natuurlijk nog geen vakantietijd maar toch. De meest vreemde combinaties aan pannenkoeken kun je hier eten, bv. pannenkoek met saté en pindasaus of met garnalen, tonijn, mosselen, paprika, ui en ansjovis en als extra bij je pannenkoek een portie roggebrood met roomboter? Je kan je pannenkoek ook zelf samenstellen met wat je maar wilt. Ik had een Boerenpannenkoek met verse salade (tja, zat er bij) en Petula een zelf samengestelde met warme kersen, stoofpeertjes, banketbakkersroom en frambozensaus, was erg lekker maar de Boerenpannenkoek kan toch niet tippen aan die in het pannekoekhuis in Buren waar we tijdens de motortochtjes wel eens eten.

Op de terugweg nog maar even langs de Appie in Ulft voor een paar Franse kaasjes, die eten we dan met een warm stokbroodje, zelfgemaakte Pesto en een drankje als verlate avondmaaltijd.

Morgen gaan we winkelen in Bocholt in Duitsland en eten bij Ribhousetexas, dit is dezelfde keten als in Nederland, onder andere die bij Epe is gevestigd, ik ben benieuwd.

•  Kom't d'r in dan ku'j d'r oet kiek'n (hint - dit had de serveerster van 't Pannekoekhuis kunnen zeggen)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid Olree:
    7 juli 2021
    Kersen framboos banketbakkersroom tja daar maak je een drol lekker mee hahaha mooi verhaal weer
  2. Annette:
    7 juli 2021
    Pannekoek altijd lekker! Die in Buren komt me wel bekend voor;)