Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 3

5 juli 2021 - Heelweg, Nederland

Na een droge nacht begon het hedenmorgen om 7 uur weer lekker te spetteren. Nu om 11.15 uur na het ontbijt van kwark met aardbeien, kersen, banaan en muesli regent het nog steeds.

Maar zoals bij de meeste vakanties moeten er ook boodschappen gehaald worden dus Google erbij en de dichtstbijzijnde Jumbo opgezocht want wij Rotterdammers gaan natuurlijk niet naar de COOP. In Ulfst op 5.6 km blijkt er een te zitten.

Dus via diverse boeren landweggetjes naar Ulfst getogen en daar naar de Jumbo, Kruidvat, Zeeman, Lidl geweest voor de dagelijkse boodschapjes, op de terug weg zagen we nog een Welkoop, ik herinnerde mij dat ik in Berkel en Roodenrijs (durp in de buurt van Rotterdam) bij de Welkoop aldaar eens op Birkies gelijkende tuinklompen had gezien.

Aangezien Petula al een aantal malen met natte sokken door de voortent had gelopen omdat haar slippers 2 cm onder NAP (NieuwAchterhoeksPeil) liggen besloten we hier eens binnen te kijken of ze de klompen ook voor een hoger waterpeil verkopen. En ja, voor 25 Euro is Petula weer voorzien van een paar mooie hoge blauwe damesschoenen met stevige rubberzool en voorgevormd voetbed.

Meteen ook maar een grote bus mierenpoeder en een middel tegen "echte" meeldauw meegenomen voor op het eiland, we waren er nu toch.

Na een lunch om half 3 van witte broodjes met Unox XXL knakworst, nu weet ik niet wat ze hier onder XXL verstaan maar veel langer dan mijn wijsvinger waren ze niet zijn we bepakt met 2 paraplu's en rugzak nog een wandeling gaan maken door het Idinkbos, deze keer de blauwe wandeling van 8 km. Het is toch frappant dat als je geen paraplu meeneemt het altijd gaat regenen en als je er 1, of in ons geval 2 bij je hebt het de gehele wandeling lekker droog blijft.

Onderweg lazen we nog een leuk gedichtje;

TIED

Hee leep zien laaven langzo had,
dat e mangs de tied vegat.
Nooit had hee de tied enommen,
um is aeven bie te kommen.
En an 't ende markene pas,
dat ter haost gin tied meer was.
Hee klagen: " 'k lope mie kapot
en toch kom ik nog tied tekot"
Hee ging zitten, hee was meu,
kek um zich hen naor and're leu.
Dee lepen neet zo had, maor toch
hadden ze nog tied genog.
Tied veur luustren, tied veur denken,
tied um ander'n tied te schenken.
Tied, zet dat maor in oewn kop:
Met had lopen he'j 't gauw op!

Derk Jan ten Hoopen

• Oplossing van gisteren; Laat jezelf geen oor aannaaien, want dan word je opgelicht waar je bij staat.

1. Dagmar:
    6 juli 2021
    Ben benieuwd naar de oplossing van dit gedicht! Je gaat er wel raar van praten hahaha
  2. Astrid Olree:
    6 juli 2021