Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 2

4 juli 2021 - De Heurne, Nederland

Vannacht lekker geslapen met  het tikken van de regen op ons caravandak en zo nu en dan een bonk veroorzaakt door een oude eikel die uit de eikenboom boven onze caravan valt.

Om 6 uur scheen het zonnetje al maar ik vond het nog wat vroeg om al uit de veren te gaan dus nog maar een uurtjes blijven liggen.

Doordat we geen waterdicht tentzeil mogen gebruiken heb ik speciaal een doorlatend tenttapijt bij Obelink aangeschaft met als bijkomstigheid dat hier ook veel vocht uit de grond naar boven komt wat de voortent omtovert in een soort tropische/achterhoekse plantenkas.

Dus eerst maar even flink luchten, hor aan de rechterkant open, deur aan de linkerkant open, voordeur open en nu maar wachten tot we weer door de ramen kunnen kijken die helemaal beslagen waren. Buiten is het gelukkig lekker koel dus het ontbijt kan buiten geserveerd worden.

We gaan een stukje wandelen richting Koffieboerderij, dit is zoals de naam al doet vermoeden een boerderij waar je behalve koffie ook pannenkoeken, ijs en snacks kunt eten. Het ziet er allemaal gezellig uit, op het terras zitten diverse motorrijders en wandelaars, komende week komen we hier vast nog wel eens terug.

Aangrenzend ligt een grote gratis toegankelijke speeltuin met mooie speeltoestellen die nog niet zoals in de Randstad gesloopt of vol gekladderd waren. Het is behoorlijk druk, waar komen al die kinderen vandaan, vast uit de nabijgelegen dorpjes?

We wandelen een stuk door het Idinkbos, de omgeving is hier heel anders dan bijvoorbeeld in Epe waar het hoofdzakelijk bos met weiland is, hier geeft het mij meer het gevoel van de middeleeuwen; heuveltjes, grote loofbomen, houtwallen met stukken bos en vergezichten en hier en daar een boerderij.

Schrik me de klere, wat een donderklap was dat, had Thor niet even kunnen waarschuwen:-0

Goed we gaan verder met het verhaal, ondertussen stijgt het pijl, meestal daalt het maar nu stijgt het waterniveau onder ons doorlatende tenttapijt tot boven het tapijt. Petula heeft al twee keer sokken moeten wisselen.

Ondertussen, het is nu half zeven wordt het wat lichter buiten en neemt de regen iets af, zo meteen lekker een pasta salade eten en misschien nog een stukje wandelen of lekker binnen blijven met koffie en koek.

- He naij't oe een ore an

1. Dagmar:
    Ohnee! Natte sokken zijn echt vervelend ☹️
  2. Astrid Olree:
    4 juli 2021
    Mooi verhaal, en ja natte sokken is nie leuk, dan maar boterham zakjes in je sokken! Hahaha
  3. Sven:
    4 juli 2021
    "Het naait je een oor aan" Heb ik die goed begrepen 😅
  4. Theo Stolk:
    5 juli 2021
    Laat jezelf geen oor aannaaien, want dan word je opgelicht waar je bij staat.
  5. Rene Sijmons:
    Weer leuk geschreven🤗
  6. Annette:
    5 juli 2021
    Lekker de omgeving aan het verkennen, niet te ver he ... je zit zo in Duitseland
  7. Fred:
    5 juli 2021
    Is zwemvliezen niet iets voor in de voortent ?😂😂
  8. Petula Stolk:
    5 juli 2021
    Slippers met plateauzolen heb ik nodig!