🅑🅐🅝🅚🅞🅜🅐🅣

5 augustus 2019 - Tuningen, Duitsland

In de vakantie verdwijnen die papieren flappen altijd sneller uit je portemonnee dan thuis lijkt het wel. Jullie denken nu vast: "moet je maar niet steeds buiten de deur eten", dat telt inderdaad ook wel een beetje mee, hoewel, voor €30.- eet je hier lekker met zijn tweeën in een gasthof, dus dat valt reuze mee.

De knip was leeg dus moesten we naar een geldautomaat opzoek, een Bankomat heet zo'n ding hier. Dus meneer Google geraadpleegd, tijdens je vakantie ontdek je pas wat voor een handigheidjes hij voor je in Google heeft, de dichtsbijzijnde Bankomat zit in Tuningen, hier 3.2 km vandaan.

Het is weer lekker weer dus we gaan lekker even lopen naar de  Bankomat. Wandelschoenen aan, ingesmeerd en hoed op lekker door de tarwevelden heuveltje op en heuveltje af, langs een stuk B-weg het dorp Tuningen in.

Zoals in mijn vorige blog vermeld, de, dorpjes zijn hier uitgestorven, ook vandaag waren wij er weer na twaalf uur en dan is bijna alles gesloten. De bankomat was gelukkig wel open en gaf ons na het intoetsen van de juiste code zowaar papiergeld in diverse coupures. Dit in tegenstelling tot in Oostenrijk, als je daar bijvoorbeeld 100 of 200 Euro pint krijg je het ook in die coupures, je kan geen kleinere coupures kiezen. Bij de kassa wordt dit trouwens ook niet eens gecontroleerd, het wordt zo in de la gegooid terwijl in Nederland 25 Euro drie maal door de pastamachine wordt gehaald.

Maar goed, gelukkig was er ook nog een kleine supermarkt open waar we iets te drinken en een ijsje hebben gehaald voor de terugweg via een andere route. Na twee en een half uur waren we weer op de camping en zijn toen lekker nog even het meertje ingedoken om af te koelen.

Het avondeten...

De caravan is gepakt voor morgen, weer een stukje richting huis rijden, we zien wel waar we morgen weer terecht komen........