Kaufhaus

3 augustus 2019 - Tuningen, Duitsland

Als eerste vandaag, nou ja, bijna eerst, natuurlijk eerst aankleden, de bestelde broodjes opgehaald in het restaurant, twee croisants, twee volkoren driehoeken en twee Kaiserbroodjes (eivormig).

Lekker in het zonnetje achter de caravan ontbeten, omdat het veld gisteren al bijna vol was en de zonplaatsen dus bezet staat onze caravan met de voorkant in de avondzon.

Na het ontbijt moeten er toch wat etenswaren gehaald worden voor het weekend, mijn grote vriend Google geraadpleegd, er zitten dus toch diverse supermarkten in de regio, van sommige heb je nog nooit gehoord maar andere zijn bekend zoal Lidl, Aldi, er zit hier zelfs nog een Albrecht, wie kent die nog, dat was een voorloper van de Aldi.

We besloten om naar Kaufhaus te gaan, dit is een mega superstore zoals we in Frankrijk ook hebben bezocht, je kan hier een halve dag in rondlopen en dan heb je nog niet alle schappen gehad. Kaufhaus had maar vijftien kassa's terwijl die in Frankrijk er vijfentwintig had.

Nadeel, je komt weer met meer thuis dan eigenlijk de bedoeling was. Milka repen voor de kinderen, zakjes met salade dressing, daar hebben ze hier vijftien soorten van, broodmeel om zelf brood te bakken? Een fles bosaardbeiënlikeur, stink naar de meur kaas (koelkast drie weken niet te gebruiken), vier soorten bier in beugelfles want dat "plopt" zo lekker😀. Er waren zelfs twee paden met whisky, ik kon de verleiding weerstaan en heb niets gekocht.

Terug bij de camping konden we niet met de auto vol met boodschappen de camping op " Mittagsruhe", of ieder Duitser dan een middagsslaapje doet?

Na het gesjouw met de boodschappen die in de koelkast moesten zoals mijn bier hebben we een lunch to go gemaakt en zijn we een stuk gaan wandelen rondom de camping, de camping ligt aan een meertje en hier kan je mooi omheen lopen, halverwege het pad zijn we een stuk de andere kant op gegaan omdat we heel veel ooievaars zagen op een stuk land waar een boer aan het ploegen was, dat wilden we weleens van dichtbij bekijken. En inderdaad de boer moest zowat om de ooievaars heen zigzaggen om ze niet om te ploegen, op een stuk land ernaast was ook een boer bezig en hier vlogen veel kraaien en roofvogels omheen zoals buizerds en wouwen, het is een mooi gezicht om deze grote vogels vlakbij te zien rondcircelen op de thermiek en te zien landen zo dichtbij in het weiland.

Onderweg kregen bericht dat kamp 1 ook weer veilg thuis is aangekomen na drie dagen rijden.

Nog een stuk verder rondgelopen en wat fietsroutes bekeken, hier hebben ze ook fietsknooppunten, hier heet dat Fahradknoten. Vlakbij de camping staat een plattegrond met de Knoten erop. Morgen gaan we als het weer goed is eens een aantal van die Knoten fietsen.

Vanavond geen Schnitsel maar gezonde salade met brood en onder een heldere sterrenhemel in warme kleding buiten gezeten, als het echt donker is zie je pas hoeveel sterren er aan de hemel staan, je hebt dan het gevoel dat je ze zo kunt aanraken.

Tot morgen.⭐️🌝⭐️🌟💫⭐️⭐️

1. Astrid Olree:
    3 augustus 2019
    Pas op dat je niet in de knot raakt, en ja kaufhaus een echte super!
    Veel plezier