∙∙·▫▫ᵒᴼᵒ▫ₒₒ Knotenroute ₒₒ▫ᵒᴼᵒ▫▫·∙∙

4 augustus 2019 - Tuningen, Duitsland

Zoals gisteren aangekondigd gaan we vandaag fietsen.

Maar eerst de helling af naar het campingrestaurant om de gisteren bestelde broodjes op te halen, diverse zakken met inhoud staan klaar op naam om opgehaald te worden door de eigenaars. Na het afrekenen van €4.70 mag ik de zak met inhoud huiswaarts nemen.

Na een voedzaam ontbijt hebben we nog twee broodjes ingepakt voor onderweg.

Onze paarden waren al gezadeld dus op naar het eerste knotenbord voor de ingang van de camping om een route uit te zoeken om te gaan fietsen, bij het bord het eerste nummer uitgezocht, na een stukje heuvelig terrein dat we al eerder hadden gewandeld ging het pad het bos in en toch ook wel flink omhoog, na een paar kilometer vond Petula het wel genoeg, ze had het idee om lekker rustig een beetje heuveltjes te fietsen maar niet om een berg te beklimmen.

Dus omgekeerd en een andere knot gevolgd, deze keer liep de route door mooie koren en maisvelden, het was ook zo nu en dan wel even één of meer tandjes terug schakelen maar was beter te fietsen. Op een gegeven moment warende fietsbordjes verdwenen en waren we dus een aardig stuk van de route afgedwaald, gelukkig kon ik op mijn Mio fietsnavigatie de route terug op de kaart zetten en wisten we weer waar we waren.

Op een bepaald stuk fietspad stond er ineens een bord "afdaling 11% fietsers afstappen" maar dan in het Duits natuurlijk, nou dat doe je natuurlijk niet als mountainbiker, Petula wel want die heeft nog steeds een beetje angst voor losse steentjes dus zij heeft een stuk gelopen. Ik ben gewoon fietsend naar beneden gegaan, het was ook niet bijzonder, er kwamen ook fietsers fietsend omhoog met hun tong tussen de knieën dat wel.

Na viereneenhalf uur waren we terug op de camping en hadden we alle uitgestorven dorpjes, je ziet hier echt niemand in die dorpjes buiten, zeker op zondag niet, gezien.

's Avonds hebben we weer bij gasthof Lehne Post gegeten, ik een lekkere Gordon-bleu en Petula een kipfilet Hawaii, geflankeerd door een Weizen-hefe en een Weisswijn-gespritzt, hierna nog een avondwandeling rondom de camping/meer om weer wat calorietjes kwijt te raken.

We hebben lekker geslapen.

1. Astrid Olree:
    6 augustus 2019
    Familie Knots op de fiets!