Ochtendzon

1 augustus 2019 - Rattenberg, Oostenrijk

Afgelopen dagen was het niet het soort weer dat je wenst als je op zomervakantie gaat, dan wil je toch wel dat het grootste deel van de dag de zon schijnt, nou hier was hij er twee dagen tussenuit en had zijn broertje regen tevoorschijn gehaald.

Zoals je al in een eerder blog hebt kunnen lezen heeft het al vaker geregent en volgens de weerberichten wordt het komende dagen niet veel beter.

We hebben dus gisteren besloten om de boel in te pakken en vrijdag vast richting huis te gaan rijden en als het weer beter wordt daar dan misschien wat langer te blijven.

Op den duur krijg je er steeds meer handigheid in en ook nu was alles binnen twee uurtjes ready to go, 's middags was het zowaar even droog om de tent schoon en droog te kunnen maken. Fred zou zeggen; hij heb weer schone flappen!

De buitenkeuken was ook ingepakt dus Petula kon niet koken, dat vond ze heel jammer. Op internet hadden we een leuk Italiaans restaurant in Weidach gezien, daar gaan we eten.

Na twee rondjes door het dorp voor een parkeerplaats hebben we een plekje gevonden, binnen werd ons een tafeltje aan de linkerkant gewezen bij de rest van de gasten, het restaurant was bijna leeg. Ook hier onhandige tafels en slecht zittende stoelen, de tafels waren met vier placemats gedekt maar eigenlijk kon je maar met zijn tweeën zitten omdat er dikke tafelpoten onder de tafel stonden waar je dus je benen niet kwijt kunt, maar goed, wachten op iemand die vraagt of je wat wilt drinken, voor de gein toch de tijd eens opnemen.

15 minuten later hadden we een Weizenbier ( smaakte naar Heineken 0%) en een wijn.

60 minuten later een pizza en een Pollo met Gnocci.

45 minuten later de rekening, tenminste het bonnetje, toen ik zei dat ik met Visa wilde betalen vertelde de ober/kok/chef/schoonmaker mij dat dit alleen boven een bepaald bedrag kan maar voor deze keer kon het wel en hij ging de pinautomaat halen, na tien minuten ben ik zelf maar met mijn bankpas naar de bar gelopen waar ik de ober/kok/chef/schoonmaker pratend bij een tafeltje aantrof, de pinautomaat lag op de balie.

Toen hij mij na een tijdje in de gaten had ging hij eerst twijfelen aan het bonnetje dat ik hem gaf om te betalen maar dat klopte toch wel, uiteindelijk gepind (geen fooi😜)

De kaarsjes op tafel werden niet aangestoken en er heerste doodse stilte, een beetje muziek werd pas later op de avond aangezet. We waren niet de enige gasten die klaagden over de lange wachttijden.

Het is jammer want het gebouw en de inrichting zijn schitterend en heel gezellig ingericht maar op deze manier trekt het geen klanten.

In de caravan hebben we maar koffie met likeur gedronken voor het slapen gaan.

DONDERDAG

Je verwacht regen krijg je zon, dat was op donderdagmorgen wel even schrikken, al die stukken blauw tussen die grijze watten aan de hemel.

Wat gaan we vandaag doen met dat redelijk mooie weer, voor de bergen is het niet bestendig genoeg, dan maar naar Innsbruck altstad, dat waren we afgelopen week al van plan maar toen hebben we te lang in de EKZ in Innsbruck rondgelopen.

Eerst 20 km afdalen met delen van 16.5%, dat gaat best hard naar beneden, afremmen op de motor gaat dan niet zo best dus je moet flink bijremmen.

Onderweg bedacht Petula dat ze toch ook wel graag nog naar Rattenberg wilde om te zoeken naar een kristallen karafje en een glaasje dat gesneuveld is een tijdje geleden. Ok, dan rijden we Innsbruck voorbij en gaan we eerst naar Rattenberg. Beneden in het dal leek het weer wel beter dan boven op de berg en naar gelang we dichter bij Rattenberg kwamen komen ook de herinneringen aan de vakanties in dit gebied weer boven en krijg je toch een soort van heimwee gevoel, we waren het er wel over eens dat hier veel meer sfeer is dan in het gebied van Seefeld.

Rattenberg was oud en vertrouwd, alle winkeltjes doorgelopen, sommige meerdere keren. Op het bekende terrasje Kaiserschmarren gegeten en voor het eerst naar het herentoilet aan het begin van het dorp geweest.😔

Het karafje en glaasje is niet meer te koop dus heeft Petula maar wat andere leuke dingetjes gekocht🤑😳

Op de terugweg toch nog naar Innsbruck altstad geweest, hier leuk gewinkeld en gegeten, ik was hier nog nooit geweest en het was mooi om al die oude gebouwen en de smalle straatjes te bewonderen.

Het was weer een drukke dag, morgen richting het Zwarte Woud...

1. Annette:
    2 augustus 2019
    He jammer dat jullie moeten verhuizen. Dat is echt iets wat je niet wilt in je welverdiende vakantie. Hopelijk nog een leuke week in het zwarte woud, ja toch !!
  2. Dagmar:
    2 augustus 2019
    Oud en vertrouwd naar Rattenberg. Wat leuk!! Flink balen dat jullie zulk slecht weer hebben... :(
  3. Astrid Olree:
    2 augustus 2019
    Oké hoop dat jullie een leuk plekje vinden, goede reis
  4. Joossie:
    2 augustus 2019
    Oooo Kaiserschmarren! Lekker zeg 🤤.
    Goede reis en hoop dat het beter wordt! Xx