Leutascher Geisterklamm

30 juli 2019 - Leutasch, Oostenrijk

Vroeg onder het gordijntje van de caravan naar buiten gekeken, zie ik daar een zonnetje of is het nog bewolkt, van elk een beetje. Buurman marktkoopman was al vroeg op en had hele verhalen tegen zijn familie, die familie hoor je zo nu en dan wat terug zeggen maar voor de rest ratelt die vent maar door, geen idee wat hij zo vroeg allemaal te koop aanbied want het is een Duitser.

Maar goed, ogen nat gemaakt en de tafel gedekt, hierna de auto opgehaald want die mocht gisterenavond de camping niet meer op, we waren te laat thuis van het restaurant, we waren de laatste, dat maak je niet vaak mee😊. Gisteren had Petula voor de eerste keer broodjes besteld bij de receptie, je dient dan op een al 5487 maal gekopieërd A4-tje (slecht leesbaar) de gewenste broodjes 🍞🍞 en het totaalbedrag in te vullen. De volgende morgen staat je gevulde zak dan op plaatsnummer klaar bij de receptie. Mooi systeem als het rustig is bij de receptie maar als het er druk is zijn je broodjes oud tegen de tijd dat je ze kunt eten. Het was nu gelukkig rustig.

De LG (Leutascher Geisterklamm) is een wandeling door een klamm hier vlakbij met een hoog Valkenburg karakter, (volgens de overlevering dwalen hier geesten rond en worden die nu ook nog wel eens gezien), een parkeerplaats vol auto's 🚗 🚕 🚙 a raison van 5 Euro, de touringcars 🚌 stonden op de parkeerplaats in het vorige dorp.

Omdat het volgens de folder aangeraden werd stevige schoenen aan te doen, niet geschikt voor kinderwagens is en je geen hoogtevrees moet hebben besloten wij de bergschoenen aan te doen en de rugzakken met inhoud mee te nemen. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Om 11:00 uur begonnen wij aan deel 1 van de Mountain Spirit Gorge Trail van 2490 meter lengte, onderweg kom je dan diverse tekenen van geesten tegen, (leuk voor de kinderen), en een heleboel vieze parfummetjes😷

Hierna volgde de Goblin Trail van 1900 meter lengte, die gaat grotendeels over metalen balustrades, wat een werk moet dat geweest zijn om dat allemaal te maken. Die balustrades zijn niet zo breed dus op veel plaatsen is het dringen om de dikke Duitsers te passeren. Een groot deel van de LG ligt namelijk in Duitsland.

Halverwege heb je nog de Waterfall Trail, hier moet je 3 Euro dokken om een waterval te zien, dit hebben wij Hollanders uiteraard niet gedaan.

We waren blij dat we om 12:30 uur deze "attractie" weer af mochten vinken op onze Bucketlist.

Maar wat gaan we nu de rest van de dag doen, het was ondertussen toch wel lekker weer geworden, Petula opperde om te gaan picknikken bij de Lottensee, ok, eerst terug naar de caravan om ons een beetje op te frissen en de benodigde attributen zoals koelbox en stoelen te halen, langs de M-Preis om de koelbox te vullen en op naar de Lottensee.

De Lottensee werd vandaag niet druk bezocht, was dus heerlijk rustig op een fanatieke boswerker na die met een motorzaag het halve bos aan het kappen was. Gelukkig had hij dit snel gefikst.

Ineens kwam er een grote rode libelle 🚁 (‹- op de iPad is hij rood), uit de lucht die een stukje verderop ging landen, dit was de Rettungsdienst, we hadden een paar minuten geleden al een ambulance met zwaailicht de berg op zien rijden, dit zal wel foute boel zijn. Ruim een uur later kwam de ambulance 🚑 met het slachtoffer bij de helicopter aan en werd deze overgeladen en meegenomen.

Altijd een machtig gezicht om zo'n helicopter vlakbij te zien landen en opstijgen.

Morgen mooier weer?

1. De aller leukste nicht van de wereld aka Steffie:
    31 juli 2019
    Leuk om alles bij te lezen! Hoop dat het weer beter wordt, lekker genieten!!
    Dikke kus van jullie lievelings nicht!
  2. Astrid Olree:
    31 juli 2019
    Zo spannende dat geweest zo te lezen, en ja picknicken is ook altijd fijn als het een beetje te doen is buiten.
    Hoop op een zonnig verhaal, wij zijn gepakt en gaan morgen rijden .