Nat

28 juli 2019 - Leutasch, Oostenrijk

Je hebt weleens van die dagen dat je grootse plannen hebt en er niets van terecht komt, nou vandaag was er zo een.

Het plan was om vandaag bijtijds op te staan en aan de wandeling te beginnen waarvan we gisteren het beginpunt hadden gezocht.

Om 7:00 uur toen ik een oog open deed scheen volgens mij het zonnetje, maar je ligt dan zo lekker en is de verleiding van het bed groter dan wandelen.

Slapen doe je vervolgens niet meer en om 8:00 uur zijn we toch maar uit bed gegaan, de zon was toen verdwenen.

Vol goede moed toch de tafel buiten gedekt en tijdens het ontbijt kwamen er steeds meer wolken omlaag zakken vanaf de toppen van de bergen, dat wordt geen bergwandeling vandaag😔

Om toch nog wat te bewegen besloten we om dan maar een stukje rondom de camping te lopen, het is inderdaad bij een stukje gebleven, na vijf minuten hebben we onder een afdakje van een boeren schuurtje zitten schuilen totdat we terug naar de camping konden lopen.

Weer terug in de voortent het stokbrood van gisteren maar omgetoverd tot een soort Panini's met Franse kaas en tomaatjes, ondertussen was het wel erg hard gaan regenen.

Nu, 21:50 regent het nog steeds, we hebben om 19:00 in het camping restaurant gegeten, drie maal raden: Wienerschnitsel, dikte van een bierviltje en de doorsnee van een soepbord, met Franse frietjes die zo zout als Brem waren. We vroegen ons af waarom er op alle tafeltjes alleen een zoutvaatje staat en geen peper? Weizenbier voor mij en witte wijn voor Petula, nee, geen toetje!

Vanmiddag nog maar even bij de receptie wezen informeren hoe dat gratis Wifi nu eigenlijjk werkt want ik krijg het 100 meter vanaf de receptie niet aan de praat. Volgens de receptioniste moet je bij de receptie inloggen. Op mijn vraag of het dan ook op onze plaats werkt kreeg ik als antwoord dat het op de gehele camping werkt. Nee dus, 10 meter buiten de receptie zie je het witte trechtertje op je telefoon leeglopen tot een uitroepteken. Het is ook overal bagger met dat internet op de camping. Gelukkig heb ik 4G, dat werkt stukken sneller.

Over bagger gesproken, dat wordt het buiten ook met die regen. Volgens het weerbericht blijft het voorlopig ook zo😥😥

Vanmiddag nog zitten dubben of we de boel opbreken en richting Comomeer verkassen maar we moeten vermoedelijk het gehele bedrag betalen als we eerder vertrekken dus we kijken het nog even aan.

Morgen staat een dagje Hervis in Innsbruck op het programma, er is daar een groot inkoopcentrum, dan lopen we in ieder geval droog.

Droge nacht

1. Rene Sijmons:
    29 juli 2019
    Ja da’s wel jammer als de plannen letterlijk in het water vallen. Hier was het ook een beetje vochtig maar niets om voor binnen te blijven. Veel plezier verder, wij ketten hier wel op🤓
  2. Astrid Olree:
    29 juli 2019
    Echt jammer he dat het allemaal zo moet lopen, het weer kin je niet kiezen. Maar als waar je wel voor gekozen hebt het net niet is dan baal je des temeer. Hoop op beter weer voor jullie