Makkelijk en regen

27 juli 2019 - Leutasch, Oostenrijk

Vanmorgen op ons gemak opgestaan, bij het ontbijt een bakkie thee in plaats van koffie.

Het weer ziet er een beetje onbestendig uit dus we gaan een korte wandeling maken, een half uur lijkt ons wel leuk, zoiets zou anders nooit in ons opkomen, daar maak ik mijn berg/schoenen niet voor vuil maar we hadden op de kaart een leuke naar de Muggenmoos alm gezien, (pa zou vast niet zijn meegegaan want die had een pesthekel aan muggen). Overigens is hij er in onze gedachten met elke wandeling bij! Op de plaatjes in het boekje zag het er wel mooi uit en ze hebben er eten en drinken.

Met de auto eerste een stukje rijden naar de parkeerplaats in Moos, Sam stond bij het hek en na 4 euro in de gleuf geworpen te hebben mochten we de hele dag blijven staan, de auto dan, wij ook maar daar waren we niet voor gekomen.

Op de parkeerplaats geen richtingbordje met Muggenmoos te vinden, dan maar op de gok het kaartje gevolgd, gelukkig we gingen goed. Op het eerste bordje stond; Muggenmoos alm 3/4 uur, geen half uur zoals in de boekjes dus wij rekenden al op een uur. Het was een mooi pad door het bos met aan weerszijden bosbessen en wilde aardbeien, onze vitamines voor vandaag hebben we maar gelijk ingenomen.

Na een half uur waren we wonder boven wonder toch al op de Muggen alm, het was hier lekker rustig. Petula bestelde een cappucino met een apfelstrudel mit vanilesaus en ik een cappucino met een apfelstrudel mit vanilesaus, hou het simpel zal ik maar zeggen.

Trouwens een flinke blaar op mijn reet van het fietsen gisteren, maar dit terzijde. (linkerzijde)

Omdat we in de schaduw wilden zitten heeft Petula de ober nog even met een betonblok met daarin een parasol laten sjouwen, dit was geen probleem, we moesten dan wel twee uur blijven zitten. Dit hebben we niet volgehouden en hebben de route vervolgd richting parkeerplaats.

Het was nog vroeg dus we hadden het plan om nog een stukje naar een andere alm te lopen, bij nader inzien zou dit toch te veel worden en hebben we met de auto alleen gekeken waar die route begint, mogelijk voor morgen een leuk wandelingetje.

Opeens stapt Petula op een vrouw af die in het weiland gras aan het harken was, ik dacht wat gaat die nou doen, ze ging dus vragen of ze een boerderij wist waar ze obstler verkopen, dat wist ze niet maarrrr ze verkocht wel Heuobstler, of we wilden proeven? Stomme vraag natuurlijk, wij mee naar binnen, daar had ze een kleine ruimte met een soort vitrine waar verschillende producten gemaakt met hooi stonden, zoals heugelee, krauter-sirup en meer. http://www.zottlhof.com

Ik moet zeggen het is wel lekker en smaakt echt naar hooi, het is bruin van kleur en kost €22.50 per halve liter, niet echt goedkoop maar voor likeur betaal je dit ook.

Aan "gewone" obstler kon ze ook wel komen via een kennis, die maakt dit op kleine schaal van onbespoten appels en peren, omdat ze het hier op kleine schaal maken kost het €31.- per liter. Aanstaande dinsdag kunnen we twee flessen ophalen. Petula sprak zeer goed Duits, zei die dame; dan heb je mijn zus nog niet gehoord, zei Petula 😜 die heeft een perfect dialect! Ach ja, een beetje Tirolerisch opgegroeid zullen we maar zeggen.

Op de terugweg nog maar even langs de M-preis voor een onverantwoord vers wit stokbroodje met een Frans kaasje. We eten tegenwoordig eigenlijk alleen maar volkoren producten, een keertje moet kunnen.

Voor de tent nog even lekker gezeten totdat de lucht steeds grijzer werd en het ging waaien, wij weten dan al genoeg, het gaat zo regenen, en ja hoor er viel een flinke bui met hagel, gelukkig waren de hagelstenen niet zo groot en hoeven we dus niet in een golfbal naar huis.

Vanavond eten we weer spaghetti met vis want Petula heeft gisteren voor vier personen gekookt. Is wel weer makkelijk natuurlijk.

Gelukkig is het nu weer droog en wordt het lichter, we zien wel wat de morgen ons weer brengt.

Oant moarn

1. Dagmar:
    27 juli 2019
    Apfelstrudel mit vanillesaus !!!???? Lekkerrrrr!
  2. Sven:
    27 juli 2019
    Ja echt hè!? Moet al dat lekkers wat jullie vreten.. uh eten, vermeld worden hier :P ?
  3. Petula Stolk:
    27 juli 2019
    Als ik thuis ben maak ik een appeltaart in de ovenschaal voor je, Sven! 🤗
  4. Astrid Olree:
    27 juli 2019
    Geweldig, hooi obstler dag obstler hahahaha