Mountainbiken en zwemmen

23 juli 2019 - Leutasch, Oostenrijk

Vandaag maar eens de fietsen onder het zeil vandaan gehaald, ik heb aan de zijkant van de caravan een fietsschuurtje gemaakt waar precies twee fietsen onder kunnen staan. Onze trouwe vriendjes moeten niet in de regen en in de zon staan😃

In ons toiletgebouw hebben ze een mooie kast staan met wandel en fietskaarten.

We hebben een mooie wandelkaart met alle hutten in de omgeving en één met fietsroutes, dit gebied schijnt een geliefd gebied te zijn voor e-bikes en mtbees.

Op de fietskaart hadden we gisteren route 536 uitgekozen en hiervan ook al een stukje gelopen, hij begint namelijk naast de camping en staat met bordjes aangegeven.

Dus zo gezegd, om 9 uur in vol ornaat op de fiets naar het beging van route 536, bij het bordje aangekomen staat er 537, oeps dit is dus niet de juiste route, maar dan volgen we deze voorlopig wel en dan komen we het bordje met 536 misschien nog tegen.

De route ging door een mooi bos langs watertjes en door dorpjes tot aan een steile afdaling naar Mittenwald richting Garmisch. Hier zijn we met de auto op de heenweg omhoog gereden. De afdaling hebben we een paar kilometer gevolgd, ging lekker snel, 55km per uur bergafwaarts. Het kan veel harder maar je moet ook weer omhoog dus zogezegd halverwege omgekeerd en met 8 km per uur weer omhoog de weg terug.

De 537 hebben we terug gevolgd tot weer voorbij de camping want die 536 moest hier toch ergens beginnen volgens de kaart, uiteindelijk hebben we het begin gevonden (was vlakbij de camping).

De route begon ook mooi in het bos en ging behoorlijk steil omhoog, Petula zag het al niet meer zitten en we vroegen ons af of de categorie blauw/beginner - route voor het hele gezin wel klopte. Na nog een paar klimmetjes en vlakke gedeelten zaten we er eigenlijk wel een beetje doorheen en hebben het eerste de beste pad richting Bundesstrasse genomen terug naar de camping. Deze route gaan we een ander keertje nog wel eens proberen als we fris en fruitig zijn.

Bij de caravan terug eerst even een gezonde lunch, blauwe bessen, nectarine, banaan, fruit muesli en magere kwark in een kommetje, mijn lepel brak tijdens het roeren bijna doormidden maar lekker was het wel.

Tijd om het zwembad op de camping uit te proberen, zwembroek, bikini voor Petula aan, handdoek en toegangspas mee en 100 meter verplaatsen. Het was heerlijk rustig en verkoelend, na een paar baantjes weer terug naar de caravan voor een lekker biertje.

's Avonds nog even naar de supermarkt ( 2.6 km verderop) voor wat boodschapjes, oa een flesje Obstler om de heupflacons mee te vullen voor de wandeling die morgen op het programma staat, we gaan dan met de auto naar het volgende dorp, daar is het startpunt van diverse routes, we gaan dan naar de Rotmoos-hutte en misschien nog een stukje verder, we zien wel.....

Voor nu, oogjes dicht en snaveltjes toe, welterusten

1. Astrid Olree:
    23 juli 2019
    Een hoop plannen zeg, veel plezier en geniet van de bergen
  2. Dagmar:
    23 juli 2019
    Wat een schitterend uitzicht vanaf de camping! ⛰
  3. Fred:
    24 juli 2019
    Dat word sparen voor een E bike ouwe ha ha