Aankomst op de camping

21 juli 2019 - Leutasch, Oostenrijk

Rond half negen opgestaan, ik had een idee, als ik nu de ventilator van de auto eens rerchtstreeks op 12 volt aansluit dan hebben we wel verkoeling alleen draait hij dan op volle toeren, ga ik eens proberen.

Handschoenenkastje er uit, 5 seconden werk, je krijgt er handigheid in na 5 keer.

Stekkers blootgelegd en een verlengsnoer uit de  caravan op maat geknipt en gestript, halverwege één draad blootgelegd (dit moet als schakelaar dienen).

Draad aangesloten en eerste test gaf een paar oververhitte vingertoppen, gaat dus teveel Ampere door de draad, dan maar een tweelingbroer gemaakt en deze paralel aan de eerste aangesloten, test lijkt goed te gaan........ Wordt ineens een beetje mistig in de auto, is dat het zonlicht?

Nee dus, het Ductape is aan het smelten, snel los die handel voordat we met een huurauto verder moeten. plan mislukt, hopelijk gaan de ramen niet beslaan als het straks gaat regenen.

Na het mislukte plan snel op weg, Tom had een mooie route uitgestippeld dwars door de binnenlanden via wegen die heel stil waren qua verkeer maar waar je toch 100 km mocht rijden. De route liep via Augsburg, Munchen en Garmisch Partenkirchen, in de laatste stond wel wat file ivm wegwerkzaamheden. We kwamen hierna door een dorp waar ze na de tweede Weltkrieg niets meer aan gedaan hadden, wat een smalle wegen en wat een kuilen, volgens mij wonen er ook geen mensen meer. De weg ging na het dorp het bos in en de berg op, mooi rijden hier, gelukkig weinig tegenliggers want met z'n twee naast elkaar wordt wat krapjes.

Op de borden stond toch echt Leutasch aangegeven dus we gaan goed, na 4 kilometer eindelijk de camping aan de linkerseite. Smalle brug over, tunnelgebouw onderdoor en we stonden voor de receptie, je raad het vermoedelijk al...... Gesloten, Mittagsruhe tot 1400 uur.

Dan maar een rondje over de camping en wat plaatsen in gedachten houden waar we zouden willen staan, er was niet veel meer vrij. Om 1400 uur ingeschreven, er was dus een plaats voor ons gereserveerd, hier wilden we dus net niet staan, veel te klein voor onze mini Tabbert.

Alarm; deze Ipad moet eerst afkoelen voordat u hem weer kunt gebruiken, floep uit...

Wat krijgen we nu, ik klik de Ipad uit zijn hoes en kan hem bijna niet vast houden, gloeiend heet is hij, dan maar even in de koelkast. Na afkoelen doet hij het weer en mijn reeds getypte blog is er gelukkig nog.

We krijgen een groter plaats en zetten de caravan op zijn pootjes, eerst een "pootjeskoffie". Zullen we de caravan toch maar draaien oppert Petula!?

Ok, pootjes in, kwartslag draaien en de rest opgebouwd. We hadden geen zin om uit eten te gaan in het restaurant dus de resterende 6 boterhammen met gebakken ei met tonijn verorbert.

Na het douchen lekker even buiten zitten voor de tent, tja, het was inderdaad maar even want om 9 uur kon je dampwolken blazen zo was het afgekoeld, in de voortent ook geen verbetering zonder kachel, die hadden we wel klaar staan maar nog even geen zin om deze al aan te doen. Dan maar onder het dekbed en nog even lezen........

1. Dagmar:
    22 juli 2019
    Wat een gedoe met de ventilator, hopelijk wordt het snel opgelost!
    Fijn dat jullie gesetteld zijn! Liefs
  2. Astrid Olree:
    22 juli 2019
    Fijn dat de reis zo goed ging, en beter dat je een andere plaats gekregen hebt. Nu nog wat beter weer, viel spass en tot later
  3. Annette:
    22 juli 2019
    Reis volbracht en caravan staat, volgens mij kunnen jullie nu gaan genieten.