Rust zoeken op "Kleine camping 't Eikenbos" - Dag 1

3 juli 2021 - De Heurne, Nederland

Terwijl ik de titel van dit reisblog intyp doen een paar Koekeroe duiven (wie heeft deze naam eigenlijk verzonnen, even Googelen; Behalve koerduif werd de lachduif in Zuid- Holland ook vaak koekeroe genoemd. Aan de lachduif en zijn gekoer werden vaak allerhande krachten toegekend. Afhankelijk van de landstreek zou hij ongelukken of gruwelijke ziekten voorkomen. Hij zou vooral preventief werken tegen huidziekten zoals netelroos en gordelroos. Aha, dus maar niet uit de boom schieten, kan nog nuttig zijn.... een wedstrijdje wie het hardst kan koeren.

Die k......duiven maken best wel een herrie, ik hoop dat we de rust nog wel vinden, denk het wel.

Vanmorgen in Rotjeknor eerst nog even langs de Jumbo en de auto vol laden met ruim 200 Euro aan boodschappen, de rest (drank) stond nog in de huiskamer, gaan we 2 maanden op vakantie, maar zoals een bekend gezegde ons leert; "beter mee verlegen dan om verlegen"

Na de route in de Tom--Tom te hebben gezet zijn we om 12 uur vertrokken richting de Achterhoek, Petula wilde graag verse kersen halen in Ochten dus deze als tussenpunt ingevoegd in de TomTom route, hiermee kwam het aantal kilometers op 189, iets minder dan Oostenrijk en gelukkig hoeven we dan niet ONDER of was het BOVEN Munchen langs;-)

In de buurt van Tiel zagen we al grote borden met "Kersen Te Koop" langs de weg staan en heb de eerste de beste afslag maar gelijk genomen, een paar kilometer verderop stond bij een boerderij een leuk stalletje waar ze allerlei fruit en sappen verkochten, terwijl Petula stond te watertanden bij het kraampje ben ik de auto met caravan maar even gaan keren, nou ja, even. 5 kilometer verderop was er een mogelijkheid voor een U-turn.

Petula had ondertussen een kilo grote kersen gekocht voor 5 Euro, een fles Kakelroom, een fles Appel-Framboos sap voor bij het ontbijt van zondag.

Na het eerste deel van de reis lekker te zijn opgeschoten kwamen we net voorbij Arnhem toch nog in een file terecht, op de Andrej Sacharovbrug stond een auto met pech waardoor er maar 1 rijbaan beschikbaar was.

Om 14.15 uur kwamen we op onze bestemming aan en werden vriendelijk ontvangen door Geurt, de eigenaar van de camping, hij zag er uit als een boer die net uit de stal kwam. Hij heeft ons begeleid naar onze plaats en het toiletgebouw gewezen, wij hebben prive sanitair genaamd "Gans" bestaande uit .een eigen badkamer met toilet, iets gedateerd maar schoon en een lekkere straal (de douche bedoel ik natuurlijk).

Het bekende ritueel caravan opzetten spoel ik even door........................................... Toen alles bijna stond besloot Petula om een lekkere Cappucino te maken met de Dolce Gusto, poef, licht uit, nee hé is 6 Ampere dan toch te weinig, op naar Geurt met een schuldgevoel. Geurt liep mee naar de zekeringkast en kwam tot de conclusie dat er helemaal geen zekering uit was, maar waarom heb ik dan geen stroom. Nadat Geurt zijn gereedschapskoffer had opgehaald en de stroompaal had open geschroefd was zijn reactie; 230 volt, dat is ok, probeer het nog eens. Ja, nu blijft wel alles heel, hoe kan dat nu? Reactie van Geurt; je moet wel de stekker goed in het stopcontact stoppen, deze kon nog een centimeter dieper en heeft waarschijnlijk geen goed contact gemaakt. Tja, beginnend kampeerder hé.

Terwijl het buiten zachtjes spettert hebben we lekkere bietensalade gegeten, hierna afgewassen en koffie gedronken uit onze Dolce Gusto.

welterust' n, kop in' t kussen.

GansToiletgebouw met prive sanitairFietsenstallingParkeerplaats GansCabine GansHuisregelsAfvalemmer bij afwasplaats

IMG_20210704_130036

1. Dagmar:
    4 juli 2021
    Heerlijk even tot rust komen met zn tweetjes! Geniet ervan 😚
  2. Astrid Olree:
    4 juli 2021
    Zo en nu rust, leuk verhaal en eh kabelboom? Hahahha Mooi plekje ook, blijft raar dat we appart en in Nederland zitten.
    Nou kus uit Snits
  3. Annette:
    4 juli 2021
    Hallo wat leuk dat jullie toch op vakantie zijn en dat ik weer lekker op de hoogte gehouden word. Veel plezier!!